dimarts, 8 de maig del 2018

BOOKTUBE, El diari groc de la Carlota

La primavera diu que la sang altera i a l'INS SALVADOR SUNYER, a més a més, ens porta nous Booktubes.

La Fatoumata ha decidit recomanar-nos la lectura que li ha agradat més a la franja de lectura del centre. 

Es tracta d'un dels llibres de la sèrie de la Carlota, de l'autora Gemma Lienas.




A la nostra booktuber li ha agradat especialment perquè la protagonista investiga què passa si consumeixes drogues. A mesura que llegeixes com s'informa la Carlota, també el lector s'assabenta d'informació important sobre la temàtica. I, és que com diu la protagonista, si no saps no pots decidir lliurement! 


dimecres, 2 de maig del 2018

ENIGMA 7- MEDI AMBIENT I RECERCA


El segon enigma del Biblioprojecte sobre el mar s'enfoca en els esculls de corall!

L'Any 2018 ha estat declarat l'Any Internacional dels Esculls de Corall pel Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient.

Des de la biblioteca volem que el nostre centre també prengui consciència de la riquesa d'espècies que hi viuen i s'hi alimenten, a més de conèixer on estan situats els principals esculls del nostre planeta i dels principals perills que amenacen la seva supervivència.

Mireu-vos bé el dibuix i trobeu el nom màxim d'espècies que hi estan representades. Després feu recerca sobre on podem localitzar els principals esculls encara existents i perquè és un dels ecosistemes més amenaçats a l'actualitat. 

Tota la informació la podeu escriure al darrere del full! 

Ja sabeu que podeu trobar fotocòpies de l'enigma al taulell de la biblioteca o bé imprimir-vos-la directament del nostre MOODLE.


Que no sigui dit que l'INS SALVADOR SUNYER I AIMERIC no ha contribuït a formar els futurs mediambientalistes del Gironès!

divendres, 30 de març del 2018

GUANYADORS DEL 5è ENIGMA 2017-2018

Hem tingut molts participants a l'enigma del Jeroglífic i tots eren mereixedors del premi. Però, com que això no és possible, aquí teniu els que finalment han guanyat!


Tots els participant ens han fet arribar que el jeroglífic proposat era molt senzill, però el que els ha agradat de debó ha estat inventar-ne de nous.

Us fem saber que ens guardem les vostres produccions jeroglífiques per usar en propers enigmes!

dijous, 29 de març del 2018

ENIGMA 6-CIÈNCIES I RECERCA

Ja tenim aquí el 6è Biblioprojecte!

Aquesta vegada la temàtica és EL MAR i per començar a escalfar motors l'enigma d'aquest mes vol veure si coneixeu alguns dels animals marins més singulars. 

Cal que us informeu bé, aparelleu el dibuix de l'animal amb el seu nom i feu recerca de l'animal marí que trobeu més estrany i interessant. 

Trobareu fotocòpies d'aquest enigma al taulell de la biblioteca.

Mans a l'obra!

dimecres, 28 de març del 2018

BIBLIOPROJECTE 5- ELS INVENTS I ELS DESCOBRIMENTS

Els mesos de tardor-hivern han estat molt productius a la Biblioteca de l'Ins Salvador Sunyer i Aimeric. Hem portat a terme el nostre 5è Biblioprojecte: ELS INVENTS I ELS DESCOBRIMENTS.

Tot el mes d'octubre i part de novembre els hem dedicat a fer pluja d'idees i cap a finals de novembre, i sobretot els mesos de desembre i gener hem pogut començar a veure els resultats. Amb totes les produccions de les classes que hi han contribuït hem arribat a vestir una biblioteca fantàstica fins ben entrat el mes de març!




 Els alumnes de PFI de vendes ens han decorat la porta de la biblioteca amb imatges d'alguns dels invents i descobriments més importants al llarg del temps per fer entrar ganes a la resta d'alumnes del centre de saber-ne més coses. 

Els alumnes de PFI d'instal·lacions també s'hi han afegit i han construït amb un parell d'invents ben interessants: una disc giratori que s'accionava amb un palanca que anava incorporat a la porta i una cinta elèctrica que anava fent de cartellera cinematogràfica. Dos guinys magnífics que han tingut un gran èxit entre els alumnes d'ESO!



Aquesta vegada els alumnes de CFGM de comerç ens han confeccionat un JOC, el Joc dels invents i descobriments. Han usat tres taules de la biblioteca, paper i cinta velcro per construir una línia del temps, dividida en períodes històrics on els alumnes d'ESO havien de col·locar les targes d'objectes inventats o descoberts en el seu lloc adient. A part de poder-hi jugar les estones que la biblioteca estava oberta, l'hem fet servir com un dels enigmes mentre ha durat el projecte.



La Raquel i els seus alumnes de 2n cicle de reforç han preferit centrar-se a conèixer més a fons un dels principals inventors de tots els temps, Leonardo da Vinci. Han confeccionat un Homo de Vitruvi de dimensions reals amb cartró i a la cara hi han col·locat un retrat del seu autor, han fet recerca biogràfica i l'han resumit al llarg del cos de l'Homo i també han buscat els principals invents i dissenys que se li atribueixen a Leonardo i han confeccionat un panell informatiu en una de les cares de la nostra pissarra. Ha quedat un racó ben bonic i interessant! Aquí els teniu, ben orgullosos de com els hi ha quedat el seu raconet Da Vinci!



Els alumnes de 2n d'ESO a les classes de llengües (català, castellà i anglès) han posat cara als principals inventors i descobridors. En aquesta idea també hi ha volgut participar alguns alumnes de 4t a títol personal.

En castellà han hagut de resumir la informació més important i presentar-la de manera adequada per ser difosa a les columnes de la nostra biblioteca.




En anglès, els alumnes han escollit el retrat d'un/a inventor/a o descobridor/a l'han pintat i al darrere han après a escriure una petita biografia en llengua anglesa seguint el guió d'una taula després de fer cerca. Hem anat col·locant els retrats biogràfics per tots els travessers de la biblioteca. Feia goig de veure!



I en català s'han afegit a decorar el racó de Leonardo da Vinci amb el seu retrat pintat i el resum de seva biografia pel darrere, traduïda també a l'anglès.


I les bibliotecàries també hem fet la nostra part: Hem seleccionat tot de llibres i revistes que donaven informació sobre la temàtica. L'hem col·locat sobre el taulell perquè els alumnes la tinguessin a mà per tal de consultar i així poder fer amb èxit el Joc dels invents o els altres enigmes que hem publicat aquest mesos en el bloc. I també hem construït, amb l'ajuda d'alguns alumnes de 4t, un petit invent informatiu amb material reciclat per poder donar informació més a l'abast sobre alguns invents concrets procedent de revistes.


Creiem que ha estat un biblioprojecte molt interessant i que tot el centre n'ha gaudit d'una manera o altra: fent els enigmes a títol personal o per classes, contribuint d'una manera pràctica a fer recerca, a presentar-la, a jugar, a decorar la biblioteca, etc.  

Esperem que el proper biblioprojecte resulti tant ric com aquest!

dissabte, 10 de març del 2018

ENIGMA 5-LLENGUA, JEROGLÍFIC

Aquesta vegada l'enigma va de Jeroglífics!

Ja sabeu que els jeroglífics van ser un sistema d’escriptura inventat pels egipcis antics. 





Però avui dia s’han convertit en un passatemps gràfic que consisteix a endevinar paraules o frases a partir d’imatges, xifres, signes o símbols. Per a la construcció de la frase cal tenir en compte tant la posició que ocupen, com el seu significat global.


El repte que us proposem té dues part:

1. A veure si solucioneu aquest jeroglífic senzill que van fer els alumnes de l’escola ELS COVENTS l’any 2010.



2. I que proveu de fer-ne un, o un munt, vosaltres! Es tracta de fer anar el magí a tota pastilla i pensar en imatges o símbols que puguin substituir la paraula o mots que penseu.

Ja veure-ho que quan enganxeu el truc, és molt divertit!





A veure qui guanya el premi dels jeroglífics de
l’INS SALVADOR SUNYER d’enguany!





GUANYADORES DEL 4t ENIGMA 2017-2018

Ja tenim aquí el pack de guanyadores del 4t enigma d'enguany, el titulat: JOC RECERCA I TIC!




És un equip fantàstic, motivat, i val a dir, que molt fan dels enigmes de la biblioteca! Es mereixien amb escreix el premi!

S'han espavilat a fer servir els seus coneixements, i els llibres i recursos que tenien a l'abast, per aconseguir col·locar totes les targes amb els invents i descobriments sobre la línia de velcro que simbolitzava la línia del temps i que estava dividida en els diferents períodes històrics. Finalment, han fet la foto i l'han penjat al nostre Moodle. Molt eficients!